SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki kavram. Fakat bu iki kavram mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışdataş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri midein ciddi olan bu iki kavram, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda zaman zaman birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı azıcık daha açhava ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması midein meydana getirilen çkızılışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş artışı işçiliklemlerinin bütününe denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini fazlalıkrmaya yönelik bir çkızılışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da olabildiğince önemlidir. Hatta SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çkızılışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkızılışmalardır. SEM belirli bir bütçe midein verilen reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları belirli anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde etmek midein meydana getirilen çkızılışmalardır. Gelin, bu mukabillaştırmayı azıcık daha açhava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki başkalık; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise mideerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Doğrusu SEO midein en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi midein yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir gayrı önemli başkalık da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları evetğu midein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkızılışmalarında bu pozisyon farklıdır. SEO çkızılışmaları daha katıksız icraatı kapsar ve sitenize daha uzvi bir gidiş geliş temizışı sağlamlar.
Bu iki kavram, mideerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki mideerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise nişangâh daha ticari evetğu midein mideerikler SEO çkızılışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu oranlamak bileğildir ki SEM mideerikleri kalitesizdir. Sadece iki kavram arasındaki mideerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha esen ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.